1397/06/24

 
مصاحبه با مهندس مازیار گنجه ای
مدیرعامل شرکت کاریارارقام و رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی­­
 
 
 
مهارت آموزی IT  در ایران چه مزیت هایی دارد؟
باید به این نکته توجه کرد که قیمت آموزش در ایران از سایر کشور ها ارزانتر بوده و در حال حاضر که فاصله قیمتی ریال نسبت به دلار خیلی زیاد شده است بهترین موقعیت برای توانمند‌سازی و فراگیری دوره های کوتاه مدت IT به روش صحیح است. به طور مثال یک دوره CCNA  در اکثر نقاط دنیا هزار دلار است، در حالی که همین دوره در شرکت های معتبر IT در ایران تقریبا یک میلیون تومان است.  و یا دوره هایی مانند SANS شش هزار دلار است که اگر به نرخ امروز محاسبه شود 60 تا 70 میلیون تومان میشود اما همین دوره ها با اساتید حرفه ای، لابراتوار مجهز و با همان سیلابس در ایران تقریبا یک و نیم تا سه میلیون تومان خواهد بود.
 
چند نمونه از افرادی که با آموزش کوتاه مدت IT در کاریارارقام به موفقیت رسیده اند را می فرمایید.
ما از سال 1378 که آموزش دوره های CCNA Cisco  و CCNP Cisco  را برای اولین بار در ایران برگزار کردیم دانشجویان بسیاری به صورت حرفه ای فارغ التحصیل شدند. به طور مثال در دوره اول CCNA  که در سال 78 آقای زندی شرکت کردند، هم اکنون یکی از مهندسین ارشد Linkedin هستند و آقای مهندس برمک شایان که دارای مدرک CCIE هستند هم اکنون از ادمین های یکی از بزرگترین شرکت های تلکام کشور اتریش هستند همچنین آقای مهندس عادل کریمی که از اساتید برجسته ما هستند در یکی از شرکت های بین المللی مهندس ارشد امنیت هستند.
 
مدارکIT  کاریارارقام در خارج از کشور چقدر اعتبار دارد؟
به دلیل داشتن سابقه طولانی شرکت (حدود 20 سال) و اعتبار در بین شرکت های خصوصی و در سازمان های دولتی و همچنین داشتن مجوزهای معتبر از قبیل افتای ریاست جمهوری و نمای وزارت فناوری اطلاعات و دارای نمایندگی EC-Council در ایران، مدرک کاریارارقام از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است، به طوریکه قابل ترجمه در قوه قضاییه و وزارت امور خارجه می‌باشد. علاوه بر این به دلیل تدریس دوره‌ها مطابق استاندارد بین المللی، فرد متخصص و فارغ التحصیل  در کلیه کشورها به شرط توانایی خودش، در مصاحبه‌های شغلی و استخدام در حداقل زمان جذب بازار کار می‌شوند. علاوه براین دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های کوتاه مدت از طریق آزمون بین المللی دوره مربوطه، قادر به گرفتن مدارک بین المللی مانند Cisco، Microsoft،  CEH، ITIL و ... خواهند شد که به علت بین المللی بودن مدارک و صدور آنها از خود کمپانی صاحب برند حتی از مدارک دانشگاهی در کل دنیا معتبر می باشند.
به عنوان مثال اخیرا شرکت های بزرگی همچون Google, Apple, IBM و ... شرط داشتن مدرک دانشگاهی برای استخدام را کنار گذاشتند؛ به این معنا که از این پس هنگام استخدام مدارک مهارتی ارجعیت بالاتری نسبت به مدارک دانشگاهی دارند.
 
کدام کشور ها در دنیا بیشتر دنبال جذب افراد داراری مدارک مهارتی فناوری اطلاعات هستند؟
به دلیل رشد بسیار سریع فناوری اطلاعات در تمامی صنایع از IOT گرفته تا مباحث شبکه و نرم افزار، کلیه کشور‌های در حال توسعه و توسعه یافته مانند آلمان، استرالیا، هلند و ... شدیداً به نیروی کار متخصص فناوری اطلاعات احتیاج دارند. این دوره های کوتاه مدت طوری طراحی شده اند که افراد در حداقل زمان (30 تا 50ساعت) و حداکثر راندمان، توانمند خواهند شد. حتی در کشور خودمان افرادی که دوره‌ها را به صورت صحیح در شرکت‌های آموزشی معتبر و تحت نظر اساتید حرفه ای می گذرانند سریعا وارد بازار کار می شوند.
 
کاریارارقام چه مزایایی نسبت به سایرموسسات دارد؟
کاریارارقام یک شرکت فناوری اطلاعات است که قسمت آموزش آن بیش از دو دهه است که بسیار حرفه ای فعالیت دارد و بیش از 10,000 نفر فارغ التحصیل داشته است.
همین شرکت بودن، یعنی اساتید آن در پروژه های بروز و ملی درگیر هستند و با ارائه تجربیات خود در تدریس و انتقال مفاهیم، متد آموزشی منحصر به فردی را ایجاد کرده اند. به عبارت دیگر اساتید کاریار با ترکیبی از تجربه در پروژه های بزرگ و قدرت انتقال فوق العاده مفاهیم، بستری از آموزش مهارتی حرفه ای را بوجود آورده اند.
نکته بعدی درخصوص این متد آموزشی، ارائه همزمان مفاهیم درکنار سناریوهای عملی توسط مجهزترین لابراتورهای داخل شرکت و خارج از کشور میباشد که باعث شده دانشجویان با کسب مهارت کار عملی از کاریار سریع  وارد بازار کار شوند.
به طورخلاصه ما همیشه سعی کرده ایم با بهره گیری از نیروهای فنی زبده، لابراتورهای مجهز، مدارک معتبر داخلی و بین المللی و ارزیابی های کیفی، بهترین فارغ التحصیلان را وارد بازار کار نماییم. همچنین جدیدترین و تخصصی ترین دوره ها که ترند بازارهای جهانی هستند را طراحی و تدریس می نماییم.
سایر خبرها
حضور در رسانه

«تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.»